Tämä foorumin on käytössä vain rekisteröityneille käyttäjille. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy nähdäksesi sivu.

LILE ry:n hallitus on päättänyt sulkea Foorumin.
Foorumi on jäsenten käytössä vielä maaliskuun 2020 loppuun asti.
Foorumille ei enää hyväksytä uusia jäseniä.

Ylläpito kiittää kaikkia ja toivottaa kaikki tervetulleeksi Facebookin ryhmiin.
Näistä löydät tietoa täältä https://www.facebook.com/pg/lilery/grou ... e_internal

Tervetuloa LILE ry:n keskustelufoorumille!!.

Foorumi on suljettu ulkopuolisilta, keskustelut näkyvät vain jäsenille.
[
Foorumissa käydyt keskustelut ovat foorumin sisäisiä asioita, ei ulkopuolelle jaettavia.
Keskustelujen jakaminen ja kopioiminen foorumin ulkopuolelle on kiellettyä.
Foorumilla käydään avointa keskustelua, hyviä käytöstapoja noudattaen.

Tervetuloa Foorumin käyttäjäksi!

Toivottaa LILE ry
www.lile.fi

ps, esittelethän itsesi :)

Ruokavaliosta

Keskustelualue ruokalajeille, juomille sekä resepteille.
Anu-Susanna
Aktiivinen Käyttäjä
Aktiivinen Käyttäjä

Ma Touko 14, 2018 7:41 pm

Onko kukaan teistä ollut vähähiilihydraattisella ruokavaliolla? Oletteko noudattaneet RT:n antamia suosituksia?
Mun mielestä esim. rypsiöljy on pahaa ja muutenkin kelpaa vaan saranoiden voiteluun :lol: Mä käytän oliiviöljyä ja kookosöljyä.
Perunat, pastat, riisi? Oon laihduttanut VHH ruokavaliolla, tosin syön kyllä hedelmiä. En niin tarkasti, että olisin ketoosissa.
Eli olen hieman eri linjoilla kun mun RT... Mielipiteitä !!
Sleeve 05.02.2019

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bigi
Innokas
Innokas
Ti Touko 15, 2018 6:27 am

Moi

En nyt alkuun vastatessani tiedä onko sua vielä leikattu ja milloin.

Itse olen funktionaalisen lääketieteen kannalla, mutta olen nyt leikattuna tehnyt asioista kompromissejä. Tietoa tulee tuutin täydeltä ja milloin mikäkin asiaa on ollut pannassa kannamunasta, ruisleivästä ja appelsiineistä lähtie..
Itse käytän kylmiin ruokiin DOP tasoista kylmäpuristettua öljyä ja rypsiöljyä tai voita paistamiseen.
Leivän päälle ajoittain Becel Coldia ja ajoittain itse tekemääni voita( 30 voi/ 30 vesi/ 30 hyvä oliiviöljy).
Lisäksi käytän runsaasti maitohappobakteereja eri muodoissa( gefilustuotteet, itse tehty kombutsha juoma ja kylmässä säilytettävät kapselit ).

Käytän lisäravinteita enemmän kuin meille on leikattuna määrätty( antioksiklinikan ohjeet)
.leikkaavan kirurgin, Timo Heikkisen kanssa oli puhetta siitä, että lihavan ihmisen suolistobakteerit ovat erilaisia kuin normaalipainoisen ja leikkauksen jälkeen on kaksi vuottaa hyvää aikaa muuttaa omaa suolistoflooraansa normaaliutta päin. Kun aivoressukkanikin oppivat asioita syömisesta vastavkasi vuotta niitä harjoiteltuani. Siksi kiinnitän ym. Asioihin huomiota.

Aluksi eikä oikein vieläkään mulle sovi riisi, peruna, muusi, puuro, pulla , lohi ja vaalea leipä. Osasta niistä tulee ajoittain, ei aina, tukkeunen olo heti eikä voi ottaa kuin muutaman suullisen. Ylensä vaikutus on se, että verensokeri noudee liikaa, tulee liikuttua tai tehtyä työtä ja sit verensokeri laskee ja tulee horkka.

Leikkauksen jälkeen olin luontaisesti vhh: lla enkä laihtunut juuri mitää 3 ekan kuukauden aikana. Olokin oli aika voimaton kun olin aloittanut uudessa fyysisesti vaativassa duunissa ja kaloreita tuli vain alle 1200 vaikka kuinka yritti syödä. Alkoi ko ihan äköttää koko syöminen.
Sain energiaa vain proteiineista ja rasvasta.
Anette Palssan kanssa sitten puhuttiin asiasta ja mun ihan piti lisätä hiilaria ruokavalioon.
Koska yllämainitut hiilarit eivät sopineet mulle , sovittiin hiilarin lähteiksi ihan muuta. No ruisleipää sqin alas yhden päivässä.
Aloin puristaa töihinitse hedelmistä mehua, jota join päivän mittaan. Illalla töiden jälkeen otin hiukan joko jäätelöä tai lakua, koska ne on jostain syystä sopineet mulle alusta lähtien. Siis suoraan sanottuna herkuttelin ja sain silleen hiilaria kehooni, joka sitä tarvitse. Jai siitäpä alkoikin sitten mun laihtuminen näihin mittoihin, joissa on nyt. Tasaiesti ja varmasti, hitaasti ja siinikkäästi. Oli hyvä olo kun opin tankkaamaan energiaa mulle sopiviin ajankohtiin eikä tarvinnut vetää mitään äköttävää.

Elämä nyt 1,4 kk sleeven jälkeen on helpompaa.
Vältän mahdollisuuksien mukaan luontaisesti valkoisia hiilareita, syön hiilareina banaania, ruisleipää, vähän perunaa tai täysjyväpastaa. Enimmäkseen kuitenkin, jos pystyy valita niin protskua ja kasviksia.
Tänään kuitenkin otan evääksi 2 dl eilen tekemääni kinkkukiusausta, johon lisään hieman fetaa ja duunin muut välipalat ovat ruisleipää runsaalla kiknkku kasvistäytteellä ja protskuvanukas.kotiinlähtiessä automatkalla syön banaanin tai pähkinää.

Et kun kysyit, et noudatanko rt ohjeita, niin kyllä vaan, noudatan Anette Palssan live ja Paula Heinolaiswn nettiohjelmien neuvoja
Aneten tärkein ohje on ollut mulle, et yrittäisin päästä irti tästä vuosikymmeniä jatkuneesta syömisen tarkkailuista ja mittamisesta ja itseni palkitsemisesta tai rankaisemisesta ruoalla, sen laadulla tai määrällä.
Että kuuntelisin kehoani. Söisin kun on nälkä, kuuntelisin et tarvitseeko se nyt vettä, täytettä protskun muodossa vai energiaa lihaksille hiilarina vai onko nyt paikka makealle herkulle. Mulla herkku on pätkispatukka tai pätkis puikkojäätelö.
Kuuntelisin, et milloin mä tarviinkin vain lepoa ja juotavaa, syötävän sijaan.

Mun rt: n ohje on hellittää, nauttia leikattuna olosta ja opetella vihdoinkin kuuntelemaan et mitä mä tarviin.

Mäkin oon enemmän vähähiilarisen kannalla, koska kroppa tuntuu sanovan niin suurimmaks osaks. Kun tiedän että on raskas työpäivä tai teen pitkää lenkkiä ja punttista niin silloin jo teidänkin et pitää ottaa nopeeta ja hidasta hiilaria niin jaksan ja palaudun paremmin. Ja protskua ravinnoksi lihaksille.

Et tälläinen pitä sepustus minun mielipiteestäni asiaan. Miten Anu sinä toimit? Ennlöytänyt sinua esittäytyneistä enkä päiväkirjoista?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bigi
Innokas
Innokas
Ti Touko 15, 2018 7:08 am

Nyt tajusin , kunnkatsoin tuolta eneilyä kohdasta et sua ei ole vielä leikattu, niin oot vielä ihan alussa tällä tiellä.
monet asiat joista kirjoitin, EI vielä koskea sinua(=itsensä rakastaminen kyllä koskee)
Ole ihan millä dietillä sinusta parhaalta tuntuu. Vhh on oikein hyvä, koska saat sitä normimasuisena energiaa tarpeeksi, leikattuna se on haastavampaa,.

Vhh on siinäkin mielessä hyvä, et osalle meistä se sopii parhaiten leikattunakin, minä en vaan kuulu siihen joukkoon.
Elät aikaa, joka on haastavin ennen leikkausta. Painoa pitäisi pudottaa, jotta näyttää lääkäreille että pystyy siihen. On myös tärkeään että rasvaa on mahdollisimman vähän maksan ympärillä leikkausken aikana, se pienentää leikkausriskiä. Mut sen rasvan polttaminen tapahtuukin sitten enellä, muutamia viikkoja ennen leikkausta.

Jos sinulla olisi muutamakin euro ylimääräistä, niin käy ihmeessä yksityisellä rtllä Terveystalon Anette Palssalla. Hän on jo 10 v erikoistunut leikattujen elämään ja hänellä voisi olla sinullekin annettavaa.

Tsemiä nyt sinulle ja kirjoittele ihmeessä ajatuksia ihan päiväkirjaan tai esittäytymiseenkin, niin me muut pysymme paremmin kärryllä, missä sinä ment ja osaamme tulea sinua

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anu-Susanna
Aktiivinen Käyttäjä
Aktiivinen Käyttäjä

Ti Touko 15, 2018 9:01 pm

Kiitos viestistä ja tsempistä. Kyllä mä oon esittäytynytkin, aika alussa kun ei ollu vielä paljoa porukkaa.
Päiväkirjaa en oo vielä aloittanut, olen kyllä sitäkin miettinyt. Tykkään muutenkin kirjoitella kaikenlaista, oon kirjoittanu terapiamielessä omaa elämänkertaa :lol: Täytyykin sitten aloittaa se päiväkirja. Hieman kärsimättömänä odottelen prosessin jatkumista lääkärin puheille.
Sleeve 05.02.2019

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vastaa Viestiin