Tämä foorumin on käytössä vain rekisteröityneille käyttäjille. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy nähdäksesi sivu.

LILE ry:n hallitus on päättänyt sulkea Foorumin.
Foorumi on jäsenten käytössä vielä maaliskuun 2020 loppuun asti.
Foorumille ei enää hyväksytä uusia jäseniä.

Ylläpito kiittää kaikkia ja toivottaa kaikki tervetulleeksi Facebookin ryhmiin.
Näistä löydät tietoa täältä https://www.facebook.com/pg/lilery/grou ... e_internal

Tervetuloa LILE ry:n keskustelufoorumille!!.

Foorumi on suljettu ulkopuolisilta, keskustelut näkyvät vain jäsenille.
[
Foorumissa käydyt keskustelut ovat foorumin sisäisiä asioita, ei ulkopuolelle jaettavia.
Keskustelujen jakaminen ja kopioiminen foorumin ulkopuolelle on kiellettyä.
Foorumilla käydään avointa keskustelua, hyviä käytöstapoja noudattaen.

Tervetuloa Foorumin käyttäjäksi!

Toivottaa LILE ry
www.lile.fi

ps, esittelethän itsesi :)

Juominen

Keskustelualue ruokalajeille, juomille sekä resepteille.
julia_k81
Aktiivinen Käyttäjä
Aktiivinen Käyttäjä
Ti Touko 15, 2018 10:08 pm

Ohitusleikkauksestani on nyt vajaat kaksi kuukautta. Opettelen edelleen juomaan tarpeeksi. Aluksi vesi oli aivan kamalaa ja siitä jäi todella paha jälkimakukin, kuten kaikesta ruuasta, mutta pikku hiljaa sekin alkaa maistumaan. Janon tunnetta ei oikeastaan ole.
PAITSI nyt kun tämä helleaalto saapui niin on oikein tehnyt mieli juoda. Pojan jalkapalloharjoituksista kuumalta kentältä kun tulimme kotiin niin teki mieli vanhaan tapaan juoda oikein monta desilitraa nopeasti kulauttelemalla, kunnes tajusin, että se ei taida olla järkevää... Miten te olette toimineet kun on tällainen tilanne? Pitääkö juoda vain rauhalliseen tahtiin pari desiä ja sitten pitää taukoa ennen kuin juo lisää?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Minnukka
Super Käyttäjä
Super Käyttäjä

To Touko 17, 2018 6:43 pm

Minulle on tuo veden juominen todella vaikeaa, sillä tuntuu, kuin menisi suuria ilmakuplia mukana ja sitten niitä pitää röyhtäillä ja yökätä pois. Tänään viimeksi autossa kaupan pihassa juodessani sain ruikkauksen rinnuksille, kun vesi pomppasi takaisin. Paremmin alas menisi mehu, mutta en ole mikään mehujen juoja ollut koskaan. Työpaikalla maistoin mehua asiakkaan sitä tarjotessa ja se meni alas kuin ei mitään juomisvaikeutta olisi koskaan ollutkaan. Mutta pitää yrittää etsiä sokerittomia mehuja tai maustaa vettä jollakin ja juoda sitä huoneenlämpöisenä. Se huli-huli juominen suurempaan janoon ei mulla onnistu ollenkaan, joskus sitä vahingossa yrittäessäni olen saanut vain hyvin kipeän tunteen jonnekin sisuksiini.
Eiliseen et voi enää vaikuttaa, huomista et voi tietää, siksi elä tämä päivä kuin se olisi viimeisesi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bigi
Innokas
Innokas
Pe Touko 18, 2018 7:47 am

No vaikka slleevstä on jo 1,4 kk, niin juominen on edelleen todella ajoitettava. Ihan järjen tasolla. Juon kaikki matkat juon vaik ei olis janokaan. Juon vaan tuon puolen litarn pullon puolen tunnin aikan hissukseen. Ulkotöissä mulla on tosi kuuma ja raskas työ, niin pyrin juomaan 10 h työaikan vähintään kaksi litraa sielläkin. Mulla on 0;75 l tötsiä. Juon kulauksittain, noin desin kerraallan vähän väliä. Vaihtelem laimean mehun, laimean tuoremehun, suola/sokeriveden , makeutetun maitokaakaon ja veden välillä, muuten ei uppois tollaset määrät. Tälleen ei tuu pääsärkyjä loppupäivästä. Sohvan koloissa mulla on pulloja, käsilaukuisssa pulloja, autossa pullolaatikko jossa vesipulloja. Mä oon niin homespää ja laiskakin, etten viittis hakee juotavaa, mut tälleen ennakoimalla oon tehnyt asian mulle helpoksi. Oon niin täysin tietoinen juomisen tärkeydestä että priorisoin sen ja protskun saannin tosi tärkeäski. Kovaan janoon muutama kulaus kerrallaan, sit pari minuuttia ja sama peli. Sillen saa hyvin menemään juotavaa.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sirpa
Käyttäjä

Ti Touko 22, 2018 3:51 pm

Mulla on käynyt niin päin että aiemmin en juurikaan vettä juonut, mutta nyt se on parasta. Mulla on vesi 0,5l pullossa ja siitä kulauttelen tämän tästä. Hyvin menee 1,5-2l päivän aikana. Ihan kylmänä tuntuu hieman ikävälle, mutta hetken pullossa oltua menee hyvin.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vastaa Viestiin