Tämä foorumin on käytössä vain rekisteröityneille käyttäjille. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy nähdäksesi sivu.

LILE ry:n hallitus on päättänyt sulkea Foorumin.
Foorumi on jäsenten käytössä vielä maaliskuun 2020 loppuun asti.
Foorumille ei enää hyväksytä uusia jäseniä.

Ylläpito kiittää kaikkia ja toivottaa kaikki tervetulleeksi Facebookin ryhmiin.
Näistä löydät tietoa täältä https://www.facebook.com/pg/lilery/grou ... e_internal

Tervetuloa LILE ry:n keskustelufoorumille!!.

Foorumi on suljettu ulkopuolisilta, keskustelut näkyvät vain jäsenille.
[
Foorumissa käydyt keskustelut ovat foorumin sisäisiä asioita, ei ulkopuolelle jaettavia.
Keskustelujen jakaminen ja kopioiminen foorumin ulkopuolelle on kiellettyä.
Foorumilla käydään avointa keskustelua, hyviä käytöstapoja noudattaen.

Tervetuloa Foorumin käyttäjäksi!

Toivottaa LILE ry
www.lile.fi

ps, esittelethän itsesi :)

Ulkomaille mutta se ruokailu

Keskustelualue ruokalajeille, juomille sekä resepteille.
Lumitar
Aktiivinen Käyttäjä
Aktiivinen Käyttäjä

Ke Huhti 11, 2018 10:09 am

Tosiaan lomareissu varattu elokuulle.
Tuli sitten yöllä mieleen (kun ei uni löytänyt perille :shock:) että miten siellä onnistuu pitämään tämän ruokarytmin? :roll:
Eihän sitä voi 3 tunnin välein käydä Ravintolassa kun ei jaxa kumminkaan edes sitä yhtä ruokaa syödä kokonaan..
Meneekö mulla nyt loman odottaminen panikoimiseen ton ruokailun kanssa :shock: :o
Ja kehtaako sitä pyytää

lopun ruuan mukaan vai jättääkö kylmästi lautaselle vai saako puolikkaita annoksia :shock:
Huh, kylläpäs taas mietityttää :(
Edellinen reissu vuosi sitten oli samaa pähkäilyä mutta siitä että mahdunko lentokoneessa penkkiin ja meneekö vyö ilman lisäpalaa kiinni :roll:
Mahduin ja meni eli turhaa stressasin :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ksm
Aktiivinen Käyttäjä
Aktiivinen Käyttäjä

To Huhti 12, 2018 1:39 pm

Minä kävisin syömässä sen lounaan ja illallisen ruokapaikoissa ja ainakin yrittäisin pyytää puolikasta annosta. Jos on hyvä tuuri niin saakin sen puolikkaan. Tai jos on oikeasti edullinen ruokamaa niin ei silloin harmittaisi jättääkään ylimääräistä lautaselle. Ja kysyä voi aina dogpack:a jäämä ruualle. Ja muilta syömisiltä kävisin paikallisissa ruokakaupoissa ostamassa välipalaa. Ihan saman tyyppisiä mitä täällä kotonakin välipalaksi syön. Kylmiöstä jugurtit, rahkat. Jne.. Luovaa matkailuhenkeä peliin ja pikku rasioita käsiväskyyn. Sujauta loppuruoka niihin jos ei muuten onnistu. MUKAVAA LOMAA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tkn
Käyttäjä
La Huhti 14, 2018 9:40 pm

Espanja hyvä paikka pikku tapaksia, nam!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lumitar
Aktiivinen Käyttäjä
Aktiivinen Käyttäjä

La Huhti 28, 2018 10:55 am

Toivottavasti elokuun loman (Kreikka) aikana ei tule mitään takapakkia.
Ehkä siellä opin tuon juomisenkin saamaan kohdilleen, kun lämmintä niin juotavaa kuluu enemmän kuin täällä kotona.
Siellä myös tulee käveltyä paljon jos siitä saisi sen liikunta kipinän jota kovasti edelleen odottelen :D
Paino kun tuntuu junnaavan niin pitkään samoissa lukemissa että alkaa "ahistamaan" .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bigi
Innokas
Innokas
Ti Touko 08, 2018 9:51 pm

Syöthän Lumitar tarpeeksi ja juot vettä vähintään tuon 1,5 litraa. ?
Oletko koskaan tarkastanut millään kalorilaskurilla nyt saamasi energia määrän ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lumitar
Aktiivinen Käyttäjä
Aktiivinen Käyttäjä

Ke Touko 16, 2018 7:14 pm

Bigi : Epäilen edelleen syöväni liian vähän 😢
Ollaan jo illassa ja 500 kaloria täyttyi vasta 😕
Kaipaisin niiiin päivän ruokaohjeita että saisi edes 1000 kaloria täyteen.
Energian saantia en oo mistään tarkkailla 😮
Olisiko vinkata mistä sitä kannattaa tarkkailla??
Juominen onnistuu jo nykyään 1-1.5 litraa saan täyteen päivässä 😀

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Minnukka
Super Käyttäjä
Super Käyttäjä

To Touko 17, 2018 6:46 pm

Minä kirjauduin ilmaiseen kilokalori.net sovellukseen ja käyn siellä välillä kirjaamassa syömiseni ylös. Se sovellus laskee kalorien lisäksi päivittäiset proteiinit, rasvat ja hiilarit. Kokeile sitä.
Eiliseen et voi enää vaikuttaa, huomista et voi tietää, siksi elä tämä päivä kuin se olisi viimeisesi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lumitar
Aktiivinen Käyttäjä
Aktiivinen Käyttäjä

To Touko 17, 2018 9:20 pm

Kiitti Minnukka, kokeilen tota sovellusta jos siitä olisi jotain apua :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Iipi71
Käyttäjä
Ti Syys 04, 2018 2:51 pm

Ulkomaanmatkasi lienee jo ohitse. Kerrothan miten meni?

Itselläni on takana jo useita leikkauksen jälkeisiä matkoja. Syöminen niiden aikana on jännittänyt myös minua ja tulee myös jatkossa jännittämään.
Parhaiten ruokailu on onnistunut matkoilla joihin olen varannut all inclusiven. Ennen leikkausta en olisi koskaan valinnut tätä vaihtoehdoa. Se oli mielestäni turha, mielikuvitukseton ja laiskan matkailijan valinta. Nykyisessä tilanteessa se kuitenkin mahdollistaa tiheän syömisen ja koska se usein perustuu bufee pöytään, on myös itselle sopivien annoskokojen valinta helppoa. Sama koslee myös itselle sopivien ruokalajien valintaa.

Ravintola ruokailu on kuitenkin kaupunkimatkoilla tullut tutuksi. Olenkin jo tottunut "sydän vertavuotaen" jättämään lautaselle suuren määrän ruokaa aterian päätteeksi. Tästä johtuen olen oppinut myös kehumaan ateriaa vuolaasti, sekä sen aikana, että laskua tilatessani. Tarjoilijat kun tuntuvat usein pelästyvän sitä, että minä olen tyytymätön ateriaan, kun lautanen on puolitäysi aterian päättyessä. Varmaan tästä johtuen, olen myös oppinut sujauttamaaan jo aterian alussa mieheni lautaselle osan ruuasta esim pihvin puolitan jo ennenkuin aloitan syömään sitä. Useimmiten en edes pihviä tilaa, koska sen syöminen on kovaa työtä. Vaikka maku onkin ihana, niin valitsen mieluummin kalaa tms, pehmeää ja vähemmän pureksimista vaativaa ruokaa,ravintolassa aterioidessani. Tosin kalanruodot pelottavat, ohitusleikatun mahan kanssa aterioidessa, eli kalankin ohitan ellen ole varma sen ruodottomuudesta.

Ulkona syöminen on kuitenkin ihanaa. On edelleen ihanaa saada riittävästi ruokaa, entisen elämän aikaan nousin usein pöydästä nälkäisenä.
Nautin myös entistä enemmän itse tapahtumasta. Kauniista ympäristöstä, kauniista ateriasta ja siitä, että koen vihdoinkin kuuluvani kauniiseeen ympäristöön. Tuntuu, että henkilökuntakin huomioi minut paremmin, nyt kun olen normaalipainoinen ja usein pääsenkin istumaan näkyvälle paikalle, jossa koen olevani osa ympäristöä ja pääsen nauttimaan kokemuksesta kaikilla aisteilla ja täydellä mielellä.

Loppukevennyksenä muistelen kahvilakokemustani loppukesältä.

Olin matkalla fysioterapeutille suoraan töistä. En ollut muistanut ottaa ylimääräsitä evästä työpäivän ja fysioterapian väliin, joten kävelin minulle oudon lääkäriaseman lähikatuja välipalaa etsien. Näin mielenkiintoisen kahvilan. Kävelin sisälle korituolien, argentiinalaisen tangon, kiiltävien tiskien ja tyylikkäiden ihmisten maailmaan. Minun piti tilata tavallinen kahvi ja pieni voisilmäpulla. Kuitenkin silmät pyöreänä tuijotin tarjolla olevia herkkuja ja ajattelin oman tilaukseni olevan liian arkinen tänne.
Kun tyylikäs tarjoilija pysähtyi kohdalleni kysyen mitä haluan, aprikoin hetken ja totesin " kahvia piti ottaa, mutta taitaa olla liian kuuma siihen.Otan talon jääteen ja kanelipullan". Pian minulla olikin edessäni annos jota ihmettelin kovasti. En koskaan tilaa jäätettä ja kuvittelin todellakin tilanneeni pienen voipullan. Katsellessani hämmentyneeän ympärilleni, huomasin kauniin käsin kirjoitetun liitutaulun jossa mainostettiin jäätettä ja kanellipullia. Olin jännittänyt paikkaa ja tilausta niin paljon, että tilasin sen mitä näin silmieni edessä.
Ei voinut mitään. Varmistin, että istuin kauniisti, otin esille kirjan ja nautin joka hetkestä, sekä suupalasta.
Kahvihetki oli täydellinen, tunsin sopeutuvani joukkoon, paikassa johon en olisi vielä vuosi sitten kehdannut edes astua sisään. Lähtiessäni jätin vessassa käynnin väliin, koska en halunnut rikkoa onnistunutta mielikuvaa siitä, että minä olen hoikka, kaunis ihminen joka on tälläisessä paikassa kuin kotonaan,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lumitar
Aktiivinen Käyttäjä
Aktiivinen Käyttäjä

Ti Syys 04, 2018 8:00 pm

Kreikan reissu tuli heitettyä ja olikin ihanaa :)
Kävelin todella paljon ja ilman mitään kipuja, ihan mielettömän upea tunne.
Lämpöä riitti, 38 oli monena päivänä.
Se ruokailu jota jännitin kovin...
Aamupala kuului joten se kaikessa rauhassa ja hedelmiä välipalalla, paljon vettä, lämmin ruoka tosin vasta illemmalla ja vain yksi päivässä mutta hyvin pärjäsin.
Jännitin myös kotiin tuloa ja vaakaa.. Ihan turhaan.
Viikon loma ja - 2.1kg :)
Nyt 1.9 pääsin 99.9kg ja fiilis mahtava.
Nyt sitten paino jämähtänyt niihin lukemiin :cry:
-36kg kuitenkin reilussa 6kk joten tyytyväinen olen.
Kunhan taas liikahtaa alaspäin niin hyvä.
Mutta näillä nyt mennään.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vastaa Viestiin